Oferta

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą. Cechuje ją różnorodność, jednak do każdej z tych dziedzin podchodzimy indywidualnie oraz profesjonalnie - dzięki temu, że są wśród nas specjaliści z każdej z nich.

 

Nasze Studio Graficzne posiada bogate doświadczenie w składzie plików do druku (DTP). Współpracujemy z wieloma drukarniami i jesteśmy w stanie zapewnić dowolne materiały reklamowe w dobrej jakości a także atrakcyjnych cenach. Nasza oferta obejmuje projekt graficzny lub projekt już z wykonaniem i dostawą wprost do siedziby firmy.

 

Działamy na terenie miasta Kraków i Chrzanów. Wszystkie usługi internetowe oraz graficzne (wraz z dowozem) jesteśmy w stanie wykonać dla Klientów z całej Wspólnoty UE. Z większością Klientów współpracujemy zdalnie, zawsze na najwyższym poziomie i z profesjonalnym podejściem.

Możesz nam zaufać.

Nasze usługi

                    

Strony WWW i Sklepy

strony internetowe www


sklepy internetowe


szablony Allegro


strony adopcyjne


skrypty


lifting

Projektowanie Graficzne

ulotki


plakaty


wizytówki


kalendarze


foldery / broszury


materiały reklamowe

Logo/Branding

logotypy


branding


rebranding


kreowanie wizerunku


identyfikcja wizualna


projekt i wdrożenie produktu

Rysunek/Ilustracja

rysunek odręczny


ilustracja komputerowa


wizualizacje


plany zagospodarowania terenu

Fotografia

fotografia plenerowa


fotografia zwierzęca


fotografia reklamowa


fotografia wnętrz

Usługi Kreatywne

malowanie obrazów


projektowanie ogrodów


plany pielęgnacji roślin


dekoracje okolicznościowe

Na czym pracujemy?

Pracujemy jedynie na oryginalnym oprogramowaniu. Nie popieramy tworzenia grafiki i programowania w celach zarobku, tworzonych na pirackim oprogramowaniu.

 

Posiadamy licencje, które kupiliśmy i dzięki którym nasza praca może być wykonywana profesjonalnie i uczciwie.

 



 

Posiadamy licencje m.in. na pakiet Adobe Master Collection CS6, Adobe LightRoom 4, CorelDRAW Graphics Suite X4

 


Nasze strony są prawidłowo wyświetlane we wszystkich najpopularniejszych przeglądarkach. 


            

 

A w przypadku stron responsywnych - także tych mobilnych.

 

Responsywne strony www

Responsywne strony www, czyli inaczej mówiąc strony przygotowane do prawidłowego wyświetlania na każdym urządzeniu. 

 

Strony takie automatycznie dopasowują się do szerokości urządzenia, na jakim są otwarte. Dopasowują się zarówno treścią jak i grafiką. Dzięki temu, nasza strona może być oglądana przez każdego na telefonie, czy tablecie - a nie tylko na komputerze. W dzisiejszych czasach, kiedy większość ludzi żyje w biegu, przeglądanie internetu często wypada na te przerwy pomiędzy codziennymi zajęciami - i co raz częściej przez urządzenia mobilne. A jeżeli ktoś z takiego urządzenia wejdzie na naszą stronę, kiedy połowa rzeczy będzie mała jak mrówki a druga połowa się nie załaduje - najpewniej z niej wyjdzie i nigdy nie wróci.

 

Dlatego w niektórych branżach, gdzie potencjalni Klienci żyją w biegu - warto zainwestować w porządną, responsywną stronę. 


W przypadku zainteresowania tym rozwiązaniem, zachęcamy do kontaktu z nami.

Ile kosztuje strona internetowa?

To pytanie zazwyczaj pada, jako pierwsze z ust klientów. Niestety często klienci nie zdają sobie sprawy ile kosztuje wykonanie profesjonalnej strony internetowej. Ja osobiście zazwyczaj porównuje to do samochodu, odpowiadając „tyle, ile kosztuje samochód”. Po czym następuje chwila konsternacji.

Czyli właściwie ile?

 

Wiele firm, na co dzień również zmaga się z takimi pytaniami i tłumaczeniem, dlaczego tak dużo? Przecież to tylko prosta strona, kilka zakładek i trochę tekstu. Co tutaj tyle kosztuje? Tania strona internetowa nie istnieje. A jak jest za tania, to coś jest nie tak.

 

W poniższym artykule, postaram się po krótce objaśnić najczęściej poruszane kwestie. Sobie także ułatwię zadanie, ponieważ na przyszłość, zamiast tłumaczyć każdemu osobno cały proces, po prostu wyślę klienta na stronę, aby sam dokładnie przeczytał, z czym się to je.

 

Strona stronie nie równa

Na początku warto wspomnieć, że każda strona jest inna – tak samo jak każdy samochód. Używanego 12 letniego Forda kupimy za 2000,00 zł w średnim stanie, ale będzie się dało nim jeździć jeszcze jakiś czas. Za nowszą, 5 letnią Toyotę przyjdzie nam zapłacić 30 000. Za nowe Volvo z salonu – 200 …tysięcy. Czym one się różnią, poza tym, że każde jeździ i ma cztery kółka? Ano, wszystkim łącznie ze wspomnianymi kołami. Analogicznie wygląda sprawa stron internetowych. Cena jest uzależniona, od jakości wykonania usługi, od tego czy strona ma być przyszłościowa, od najnowszych technologii a przede wszystkim od czasu i wiedzy osób ją tworzących.

 

No dobra, jednak chcę stronę. Co dalej?

Dalej trzeba poznać dokładne oczekiwania klienta. Mało, który klient bierze pod uwagę fakt, że na same konsultacje, spotkania i wyceny (niekoniecznie zawsze kończące się nawiązaniem współpracy – bo za drogo) przeważnie osoby w firmie poświęcają około 40h miesięcznie. Bo to trzeba dojechać, pogadać (2h), porozmawiać przez telefon, zrobić wycenę na podstawie szczegółowych kryteriów (3h) i tak dalej. Więc jeden klient ~ 5h na samo zapoznanie się z jego oczekiwaniami i przedstawienie oferty. A później tłumaczenie, dlaczego tak drogo. Więc uśredniając dla 8 zapytań w ciągu miesiąca mamy 8x5h = 40h. Dużo? Może i tak, ale my zawsze staramy się indywidualnie podejść do klienta. Jednak to jest praca, której fizycznie do zlecenia nie wliczamy. W praktyce jednak każda firma ma jakieś minimum dzienne/miesięczne/tygodniowe, które musi zarobić, aby przynosić zyski a nie straty. Więc wszystko musi być wkalkulowane w efekt. Przecież każdy pracuje po to, aby żyć. Już widzę minę dentysty, do którego pójdziemy twierdząc, ze przyszliśmy pogadać a przy okazji niech nam za darmo przeprowadzi leczenie. W 2-3h się zamknie, więc co mu szkodzi? Obawiam się, że naszym towarzystwem i miło spędzonym czasem rachunków nie opłaci.

 

Przecież w sieci koszt strony internetowej to 500,00 zł.

Oczywiście. Jest wiele firm psujących rynek i robiących strony tak jak kiedyś składało się ręcznie długopisy – byle szybciej, byle więcej. A później klienci się skarżą, ze mają identyczną stronę jak inna firma. Albo w ogóle przestaje działać, a firma XYZ nie odbiera telefonów. Firma.. Jeżeli w ogóle to była firma. Bo uświadczymy także wiele osób tworzących „profesjonalnie” strony, na pirackim oprogramowaniu, którzy nie płacą żadnych podatków, żadnych kosztów firmowych, tylko biorą kasę i znikają. A w razie potrzeby czy problemu, możemy ich szukać jak igły w stogu siana.

 

Żeby nie było – nie mam nic przeciw uczeniu się, każdy od czegoś kiedyś zaczynał i zazwyczaj pierwsze strony nie były idealne. Jednak mam wiele argumentów przeciw psuciu rynku przez takie osoby poprzez zaniżane przez nich ceny. Bo porządnej strony internetowej nie da się zrobić za 500,00 zł. A przez takie ogłoszenia, proponujące strony za grosze, później my, jako firma wysłuchujemy, że jesteśmy drodzy lub, że naciągamy klienta, bo stworzenie strony internetowej jest takie „tanie i proste”.

 

Albo jest za darmo.

Owszem, jest wiele darmowych skryptów Open-source, które są do ściągnięcia za darmo. Wystarczy serwer, domena, trochę chęci i wiedzy (można doczytać). I można samemu taką stronę postawić. Jednak na pewno, aby działała będzie trzeba nauczyć się pewnych rzeczy i poświęcić na to trochę czasu (a czas to pieniądz), aby ją dopracować. Jednak w tym przypadku trzeba się liczyć z tym, że nasza strona będzie podobna do tysięcy innych stron i w razie problemów możemy liczyć tylko na siebie. Należy pamiętać, że nikt nikogo nie zmusza do zamawiania stron u profesjonalistów. Flizy w łazience też możemy sobie postawić sami. I dom wybudować. Wystarczy kupić narzędzia i materiały, a samouczki w internecie się znajdą. Należy sobie tylko odpowiedzieć na pytanie czy warto.

Firmy także wykonują strony internetowe oparte na oprogramowaniu Open-source. Jednak klient nie płaci tutaj za samo oprogramowanie – tylko min. za jego wdrożenie, konfigurację, indywidualny szablon graficzny czy pomoc techniczną. Taka praca także wymaga narzędzi i wiedzy, więc nie ma się, co dziwić, że też kosztuje. Nikt nie będzie pracował za darmo, bo za to rodziny nie wyżywi. A wbrew pozorom profesjonalne wdrożenie strony na darmowym oprogramowaniu także tego czasu sporo wymaga. Chyba, że ktoś idzie na ilość. Ale to inny temat.

 

Firma firmie nierówna

Zapewne znajdą się firmy, które zrobią strony taniej i takie, które zrobią strony drożej. Cena w dużej mierze też będzie świadczyć o ich, jakości, o czasie poświęconym na rozmowy z klientem, na tłumaczenie działania strony, na indywidualny projekt graficzny i zakodowanie strony przez programistów.  Każdy raczej się domyśli, że w droższej ofercie dostaniemy większą ilość godzin pracy fachowców, – co wpłynie na lepszy efekt końcowy, który zadowoli klienta. Każda szanująca się firma, posiadająca wiedzę i doświadczenie musi się cenić. Tak jest w każdej dziedzinie, profesjonalizm kosztuje. Żadna profesjonalna firma także nie pozwoli sobie na odstawienie fuszerki, – bo wykonana przez nią strona jest także najlepszą wizytówką nie tylko firmy klienta, ale i firmy, która stronę wykonała. A nikt sam sobie w kolano strzelać nie będzie, przynajmniej w teorii.

W praktyce niestety jest masa firm, robiących projekty o niskiej wartości, za śmiesznie niskie ceny. Zarabiają na ilości, bo, o jakości można przy takiej współpracy zapomnieć. Warto również o tym pamiętać. Kiedy ktoś zaproponuje nam wspomniane Volvo z salonu (którego cena oscyluje w granicach 200 000 zł) za 1/10 ceny da nam to do myślenia, prawda?

 

W sieci do tej pory jest wiele stron, które nie spełniają żadnych standardów i powinny z niej dawno temu zniknąć. One także pokazują klientom zły przykład tego, co aktualnie jest wyznacznikiem profesjonalizmu.

 

Kulejąca gospodarka

Nawiązując do tematu cen strony internetowej, ma to przełożenie także na każdy inny biznes. Zdarzają się klienci, którzy marudzą, że nie dadzą za stronę więcej niż 500,00 zł, a sami w cenniku na owej stronie umieszczają informację, że za godzinę ich czasu kosztuje 100,00 zł. Więc według tej teorii albo firma powinna wykonać wspomnianą stronę w 5h, albo – klient zupełnie nie szanuje czasu i pracy włożonej przez firmę w zaprojektowanie strony internetowej.

 

Takie założenia klientów z góry odnośnie prostoty wykonania strony i tego, że te pół tysiąca to i tak za dużo psują gospodarkę, przedsiębiorcy sami strzelają jej w kolano, sprawiają, że kuleje i może nigdy nie stanąć na równe nogi. Jeżeli zaniżamy czyjąś pracę i jej nie szanujemy, samemu przy tym żądając wysokich sum (w porównaniu do tego, co oferujemy innym za ich pracę) nie pozwalamy tej drugiej osobie zarobić, tym samym ograniczając swoje zarobki. Bo jeżeli ktoś ma pieniądze, z założenia powinien skupić się na swojej pracy i na niej zarabiać, a tematy, na których się nie zna zostawić fachowcom. Wtedy rynek działałby jak należy. A inaczej firma, która wykona taką stronę za grosze, sama nie zamówi usług/produktów u innej firmy, bo wszystko wyrzuci na koszty prowadzenia działalności a i tak braknie. Znajomy scenariusz? Gdyby wszyscy przestali skąpić, rynek mógłby się podnieść. A tak mamy błędne, koło, które co raz bardziej się zacieśnia. Bo każdy chce zarobić, ale drugiemu już nie da.

 

Ile czasu kosztuje strona?

Może zamiast pieniędzy, policzmy ile czasu trwa wykonanie profesjonalnej strony internetowej. Może kogoś to bardziej przekona i uświadomi, za co tak naprawdę się płaci. Wartości są orientacyjne, pokazują mniej więcej czas przeznaczony dla jednego klienta.


Zacznijmy od początku – czyli rozmowy z klientem. Wstępne rozmowy, poznanie oczekiwań, przygotowanie i przedstawienie oferty cenowej – 5h, a sporządzenie i podpisanie umowy kolejne 3h. W sumie 8h. Ustalamy pakiet biznesowy strony, czyli pomiędzy podstawowym a zaawansowanym systemem.

 

Przyszła pora na wyszukanie domen i hostingu. Ten drugi mamy sprawdzony, w firmie, z którą współpracujemy i której usługi i jakość mamy sprawdzoną. Najtańsi nie są, ale w pełni warci swojej ceny. Szukamy domen, znaleźliśmy. Wykupujemy wszystko w imieniu klienta, podpinamy domenę pod serwer. Kontaktujemy się z klientem. Kolejne 4h minęły.

 

Przechodzimy do etapu projektowania indywidualnego szablonu graficznego. Liczymy na to minimum 16h pracy grafika. Do tego doliczamy jakieś 8h na konsultacje z klientem i wprowadzanie poprawek. W sumie – 24h.

W międzyczasie piszemy teksty do pozycjonowania strony. To też jakieś 8h łącznie z konsultacją z klientem.

 

Przyszedł czas na programistę. Zakładamy, że pracujemy na autorskim skrypcie z CMS. Kodowanie i przygotowanie pod branżę średnio zajmie od 35h wzwyż.

Poprawki, sprawdzanie czy wszystko działa, kontakt z klientem, szkolenie z obsługi strony, odpowiedzi na pytania itd. – przeciętnie od 7h wzwyż.

Końcowe rozliczenie, wdrożenie oficjalnie strony, przekazanie danych dostępowych, podsumowanie – 2h.

 

Razem 88h, co daje nam 11 dni roboczych po 8h pracy. Robiąc taką stronę za 500,00 zł firma zarobiłaby 5,68zł/h z czego jeszcze musimy odprowadzić podatek. Jest to śmiesznie niska kwota, już nawet pomijając najniższe płace. Dlaczego? O tym dalej.

 

A kto zapłaci za moje rachunki?

Firma jest nastawiona na to, żeby generować zyski. W naszym kraju, zarabiając 500,00 zł na dwa tygodnie (jak w przypadku powyżej) nawet jednoosobowa firma nie byłaby w stanie funkcjonować. Sam koszt składek ZUS, znacznie przewyższa tą kwotę. Do tego dochodzą podatki, koszty zakupu sprzętu, leasingu, koszty oprogramowania i abonamentów na oprogramowanie (pokrywane często miesięcznie), koszty za prąd, księgowość, materiały biurowe, telefony, internet i tak dalej. W każdym razie tych samych kosztów robi się sporo. Więc firma musi na to zarobić. Koszty pracownika? Drugi ZUS + jego wynagrodzenie (też musi być godne). Bo pracując też chcę zarobić, żeby opłacić prywatne rachunki i jeszcze żeby zostało na życie. Dobrze, gdyby zostało coś dla właściciela firmy, bo on też musi żyć i zarabiać na interesie, a nie do niego dokłądać. Bilans jest chyba jasny? Nie da się zrobić profesjonalnej strony ani szybko, ani tanio.

 

Klient, czyli tam i z powrotem.

Podróże niektórych klientów są długie i niezbadane, niczym przygody sławnego Hobbita. Jednak często ci, którzy początkowo podchodzą do nas nieufnie, później wracają. Nie raz po miesiącu, po dwóch, a nie raz i roku. Jednak wtedy jest już za późno, żeby ratować stary projekt i zazwyczaj kończy się na robieniu strony zupełnie od nowa. I wtedy już nawet nie ma negocjacji ceny tylko ogólna zgoda, byle tylko zrobić to profesjonalnie. Bo poprzedni wykonawca albo wziął pieniądze i zniknął, albo zrobił byle co, byle jak i przestał się odzywać, albo tysiąc innych powodów. Często strona nagle znika z sieci, a klient nawet nie ma dostępu do domeny ani serwera i wtedy dopiero zaczyna się zabawa, bo często tych rzeczy odzyskać się po prostu nie da - bo jak, skoro nie były zarejestrowane na klienta?

 

W tych przypadkach wychodzi stare powiedzenie, "Co drogie, to tanie". Bo powracający z długiej i męczącej podróży klient za nową stronę ponosi drugą opłatę. I chcąc początkowo zaoszczędzić, tak naprawdę podwaja koszty, przy okazji tracąc nerwy i zdrowie.

 

Czy naprawdę warto?

Czasem lepiej nawet chwilę dłużej poczekać, porozmawiać z firmą, nabrać pewności i zaufania, zapłacić wyższą cenę - ale za to mieć gwarancję profesjonalnego podejścia, czasu który zostanie poświęcony na projekt oraz tego, że zawsze można liczyć od firmy na pomoc w razie potrzeby. W takim przypadku usługa zostanie wykonana z należytą starannością, indywidualnym podejściem i włożonym sercem w projekt, czego próżno szukać u "firm krzak".

 

Szybko. Tanio. Profesjonalnie.

Na zakończenie, przytoczę znaną w branży rozmowę z klientem:

Klient: Dzień dobry! Chcę szybko tanią i profesjonalną stronę.

Firma: Dzień dobry! W takim razie chce Pan trzy strony? Nie ma problemu!

 

Albo szybko. Albo tanio. Albo profesjonalnie. 

 

Czy zgodzilibyście się na skomplikowaną operację u chirurga, który miałby to zrobić profesjonalnie, a jednocześnie szybko i tanio? Wątpię.

 

Te słowa po prostu się gryzą i w przyrodzie razem nie występują. 

RedRockS - Agencja Kreatywna & Studio Graficzne - Ile kosztuje strona internetowa? 
wiadomość
Podaj wynik: × =

Profesjonalne strony www i materiały reklamowe

Dla schronisk, fundacji oraz wolontariuszy

www.eadopcje.org

© RedRockS - Agencja Kreatywna & Studio Graficzne - All Right Reserved ®