Jak zbudować zaufanie Klientów?

Czy można mieć Klientów bez zdobycia ich zaufania? Można. Ale jeżeli to czytasz, to pewnie interesuje Cię jak to zaufanie zwiększyć. Dlatego zapraszam do artykułu poniżej.

Czy można mieć Klientów bez zdobycia ich zaufania? Można. Ale jeżeli to czytasz, to pewnie interesuje Cię jak to zaufanie zwiększyć. Dlatego zapraszam do artykułu poniżej.

Czy można mieć Klientów bez zdobycia ich zaufania?

Pewnie, że można. W przypadku gdy mamy punkt stacjonarny przy ruchliwej ulicy lub bardzo niszową branżę i mamy jedyny sklep w danej miejscowości, który reprezentuje branżę na wyłączność – da się. Ale są to przypadki nieregularnie występujące, w związku z tym będą dotyczyć małego procenta firm. Należy też pamiętać, że brak działań w celu zbudowania zaufania Klientów do naszej marki zawsze ogranicza nasz zasięg.

Brak jakichkolwiek działań marketingowych, które sprawią, że nasza marka będzie rozpoznawalna jako  przyjazna dla Klienta, profesjonalna i godna zaufania sprawi, że większość Klientów będzie u nas kupowało z braku innego wyboru albo dlatego, że akurat przejeżdżają po drodze. Będą to zazwyczaj Klienci okazjonalni. A czy nie zależy Ci, żeby pozyskać Klientów lojalnych?

Klient okazjonalny – Klient, który dokonuje zakupu lub wyboru usługi z przypadku, bez większego zastanowienia. Ten typ Klienta nie robi przemyślanego zakupu ze względu na wybór firmy, z której usług skorzysta, kieruje się głównie dostępnością produktu oraz ceną.

Klient lojalny – Klient w pełni świadomie dokonujący wyboru usługi lub produktu, zadowolony ze swojego wyboru, chętnie polecający dalej firmę z której usług skorzystał. Dumny ze swojego wyboru, w pełni go popierający. Klient, który do Ciebie wróci, kiedy pojawi się u niego potrzeba, którą jako firma możesz spełnić.

Nie chodzi tutaj o zakup certyfikatu i znaczka, że nasza firma jest godna zaufania. Chodzi o zaplanowane zbudowanie świadomości marki, jej rozpoznawalności oraz zadowolenia Klientów – bo to oni będą najlepszym wyznacznikiem tego, czy osiągniemy swój cel.

No dobra, ale od czego zacząć?

Przede wszystkim należy zrobić audyt działań marketingowych, które aktualnie podejmujemy oraz brandingu swojej marki. Możesz zgłosić się do nas na bezpłatną konsultację online, gdzie w ciągu spotkania pokażemy Ci nad czym należałoby popracować – tylko, uwaga, decydując się na konsultację wiedz, że jesteśmy bardzo szczerzy.

Jak wygląda taka konsultacja? Szczegóły tutaj.

Jak umówić konsultację? Nic prostszego, napisz lub zadzwoń do nas i wspólnie ustalimy termin.

Następnie samodzielnie podejmujesz decyzje, czy chcesz zlecić nam dokładną analizę Twoich działań i zaproponowanie rozwiązań, które pomogą wzmocnić zaufanie Klientów do Twojej firmy, czy wolisz na własną rękę spróbować przeprowadzić taką analizę. W zależności od pozyskanych danych i wyników, jesteśmy w stanie opracować i wdrożyć rozwiązania, które wynikają z poznania potrzeb rynku, Twojego Klienta i Twoich celów. Ciężko opisać wszystko, co może wymagać zmian, jednak są rzeczy, które warto prześledzić na początku.

Zacznijmy od sprawdzenia nazwy firmy. Jaka ona jest, jak się ją wymawia, pisze, czy coś oznacza? Następnie przeanalizujmy logotyp firmy. Czy w ogóle mamy logo? Czy jest ono ponadczasowe czy mamy wrażenie, że zatrzymało się na latach 30 ubiegłego wieku? Nawet jak nam się podoba – zapytajmy paru osób z otoczenia, jaki jest ich odbiór tego logo. Najlepiej zapytać osób, które nie wiedzą o Twoim powiązaniu z firmą, bo inaczej opinia może być mało obiektywna.

Teraz zastanówmy się nad stroną internetową. Czy jakąś masz? Jeżeli tak, kiedy powstała? Czy spełnia aktualne wymagania techniczne pod kątem budowania responsywnych stron internetowych? Czy śledzisz jak wygląda ruch na niej, oraz jaka jest konwersja? Czy Twoja strona internetowa w ogóle sprzedaje? Jeżeli nie, to dlaczego? Czy jest zbudowana tak, aby Klient mógł szybko znaleźć to czego szuka?

Jak wyglądają Twoje materiały graficzne jak m.in. wizytówki, papier firmowy, szyldy, oferta? Prześledź rodzaje reklam jakie masz i ich skuteczność – jak indoor, outdoor. Zobacz, jakie strategie marketingowe w Twojej firmie używasz, ATL czy BTL? Co lepiej się sprawdza? Czy dbasz o nawet małe gadżety reklamowe, które będą przypominać Klientowi o Twoim istnieniu? Czy masz profile na Facebooku, Instagramie czy innych portalach? Jak one wyglądają? Czy kreują Twoją firmę, na specjalizującą się w swojej branży?

Czy możemy zaprezentować wyjątkowość naszej firmy za pomocą napisania historii? Może są rzeczy, które chcesz tam opowiedzieć w sposób zwięzły, ale pokazujący Twojemu Klientowi, że w firmę wkładasz serce? To też jest ważne. Jakie wartości możesz zapewnić swojemu Klientowi? Czy on jest ich świadomy? Na co najczęściej skarżą się Twoi Klienci? Czy pytasz ich o ich poziom zadowolenia?

To tylko mała część z zagadnień, od których warto zacząć budować zaufanie wśród naszych Klientów.

Last but not least.

Co możesz zrobić i jaki masz budżet, aby poprawić to, co nie działa i osiągnąć zadowolenie Klientów? To ważne pytanie zostawiliśmy na koniec, bo budżet jest często głównym problemem braku zaufania do firmy. Nie chodzi o to, aby od razu całe oszczędności wydać na wizerunek firmy. Ważne jest jednak, aby wyznaczyć realne kwoty, które możemy na to wygospodarować, ułożyć je w harmonogramie i w przemyślany sposób wdrażać tak, aby zwiększać poziom zaufania.

Wdrażanie pewnych zasad, nawet małymi krokami, pozwala na ciągłe budowanie zaufania wśród naszych Klientów, oraz zmianę Klienta okazjonalnego na Klienta lojalnego. To procentuje przede wszystkim wysokim zadowoleniem Klienta, który chętnie do nas wróci i poleci dalej. Pośrednio wpłynie to także na Twój zysk i skalowanie biznesu.

Zaufanie – brzmi dobrze?

Pomyśl, czy w Twoim przypadku też nie podejmujesz wyborów na podstawie wizerunku firm? Do jakiego sklepu chętniej wejdziesz, tego z rozsypującym się szyldem, czy zadbanym ładnym wnętrzem i zachęcającą witryną? I nie chodzi tutaj o to, czy sklep będzie elegancki i nowoczesny, czy utrzymany w klimacie retro. Ważne jest aby wiedzieć, do kogo chcesz trafić – i jak zrobić, żeby Twój Klient był w pełni zadowolony z tego, że wybrał Twoją firmę.

Marketing musi być nowoczesny, budzić zaufanie i trafiać do naszego Klienta docelowego.

Mamy nadzieję, że nasza notka trochę rozjaśni Ci temat budowy zaufania i tego jak można zacząć nad tym pracować, nawet małymi krokami.

Pamiętaj, że w każdej chwili (w godzinach pracy ;)) możesz umówić się z nami na bezpłatną konsultację dotyczącą budowania zaufania w Twojej firmie. Powodzenia!