Jak rozkręcić nową firmę?

To pytanie zadaje sobie chyba każdy na początku swojej drogi biznesowej, bez względu na to czy zakładamy firmę usługową, sklep czy dowolny inny rodzaj biznesu. Odpowiemy bardziej szczegółowo na kilka z ważniejszych pytań, oraz omówimy ogólny zarys planu rozkręcenia firmy.

To pytanie zadaje sobie chyba każdy na początku swojej drogi biznesowej, bez względu na to czy zakładamy firmę usługową, sklep czy dowolny inny rodzaj biznesu. Odpowiemy bardziej szczegółowo na kilka z ważniejszych pytań, oraz omówimy ogólny zarys planu rozkręcenia firmy.

Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania nie tylko na początku prowadzenia biznesu:

Od czego zacząć?

Od przygotowania, nawet najprostszego, biznesplanu.

A jeśli nie biznesplanu, to chociaż tabeli stałych kosztów, minimalnych przychodów jakie musisz osiągnąć oraz planowanego dochodu w 12. miesiącu firmy. Rozpisz też ile procentowo miesięcznie mogą rosnąć Twoje przychody i koszty, żeby dojść do punktu, który sobie wyznaczysz. To ćwiczenie pomoże Ci z głową podejść do działań, które dobrze jest zaplanować, aby osiągnąć cel.

Strategia marketingowa

Kto jest Twoim Klientem?

Jeśli masz już jasno sprecyzowane cele, zastanów się nad swoim Klientem docelowym. Kim on jest, co robi, ile zarabia? Jak przekonać go aby kupił Twój produkt lub skorzystał z Twoich usług? Warto zastanowić się nad tym głębiej, lub skorzystać z pomocy firmy takiej, jak nasza, która pomoże Ci ułożyć mniej lub bardziej zaawansowaną strategię marketingową; bo wejście na rynek generuje konieczność posiadania strategii marketingowej. Bez niej, rzucamy się jak na wzburzone morze bez koła ratunkowego i horyzontu na widoku. Być może uda nam się dopłynąć do brzegu, ale będzie to zdecydowanie trudniejsze niż wtedy, gdy wszystko mamy zaplanowane, łącznie z sytuacjami awaryjnymi.

Działania marketingowe

W zależności od tego, co wskazuje Twoja strategia, działania marketingowe możemy podzielić na różne kanały docelowe jak na przykład:

Nie chodzi tylko o właściwy dobór kanałów do danej branży. Żeby zyskać widoczność, potrzebujemy także dobrych materiałów reklamowych. Czasem lepiej sprawdzi się nawet kilkusekundowa animacja, niż statyczny obrazek. Dla niektórych firm największe zasięgi może wygenerować film reklamowy, zaś innym wystarczą dobre zdjęcia produktowe czy profesjonalnie przygotowane materiały graficzne jak wizytówki, foldery ofertowe, ulotki.

Strona internetowa

Zawsze pamiętaj, że dobry marketing to nie tylko element wyjściowy, który dostaje Klient (jak wspomniana ulotka czy reklama na facebook), ale też to, co ostatecznie od nas dostanie – dlatego w każdym przypadku powinniśmy zacząć od zrobienia profesjonalnej i responsywnej strony internetowej, do której będziemy kierowali ruch za pomocą linku na materiale drukowanym lub linku bezpośredniego z reklam. Doskonale sprawdza się tutaj powiedzenie, że „jeżeli nie ma Cię w sieci – nie istniejesz”.  Co, jeżeli będziemy chcieli dotrzeć do innych poważnych firm lub Klienta indywidualnego, a on po wpisaniu naszej nazwy w wyszukiwarce lub domeny – nic nie znajdzie? Możemy go stracić bezpowrotnie, bo nie zaufa podmiotowi, którego nie ma i o którym nic nie wie, ani nie może go sprawdzić. Teraz większość Klientów przed skorzystaniem z czyichś usług sprawdza swoich kontrahentów.

Strona internetowa jest jednym z najważniejszych elementów również dlatego, że możemy kontrolować na niej ruch i zachowanie naszych użytkowników. Dzięki anonimowym danym, możemy sprawdzać jakie osoby odwiedzały naszą stronę, w jakim wieku były, jakiej płci (i wiele więcej) oraz co czytały, ile czasu spędziły na danych podstronach, skąd na nie trafiły. Możemy także prześledzić całą sesję jaką spędzili na stronie, gdzie trzymali kursor, co klikali. Brzmi niemożliwie? A jednak. Te dane dają nam ogromny potencjał do budowania swojego biznesu! Co ważne – strona internetowa nie zawsze musi być droga. Należy też traktować ją jako inwestycję, nie koszt – jej dobre rozplanowanie i wykonanie pozwoli nam osiągnąć założone przez Ciebie cele.

Jeśli szukasz sprawdzonego i przystępnego cenowo rozwiązania, sprawdź nasze najczęściej wybierane opcje – czyli pakiety stron internetowych. W przypadku gdy dysponujesz mniejszym budżetem sprawdź naszą ofertę na strony internetowe na abonament. Dzięki temu w stałej, miesięcznej racie możesz zyskać porządną stronę. Natomiast szukając rozwiązania premium – sprawdź niestandardowe projekty stron internetowych i umów się z nami na spotkanie lub rozmowę, abyśmy mogli przygotować dla Ciebie najlepsze rozwiązanie.

Logo i nazwa

W zależności od budżetu, na początek możemy zlecić całość prac jak naming i projektowanie logo do agencji kreatywnej, która zajmuje się brandingiem na co dzień (polecamy RedRockS) lub osobiście wymyślić nazwę, której będziemy używać. Jeżeli masz pomysł na swoje logo, zleć jego narysowanie profesjonalnemu studiu graficznemu.

Zapytasz: dlaczego? Bo to najważniejszy znak firmowy, który, dobrze zaprojektowany, będzie przez kolejne kilkanaście, a może kilkadziesiąt lat reprezentował Twoją firmę. Jeżeli nie chcesz ponosić dużych kosztów na przeprojektowanie logo, które będzie nieprofesjonalnie zrobione oraz wszystkich materiałów reklamowych na którym ono widnieje, lepiej zacząć albo bez niego, albo od razu zrobić je porządnie. Są rzeczy na których nie warto oszczędzać. I do nich zalicza się stworzenie logo. Pewnie nie chcielibyście aby Wasze logo było przeciwieństwem jakości, którą oferujecie swoim Klientom.

Sytuacja zmienia się, kiedy macie artystyczną duszę, znajomość programów do obsługi grafiki wektorowej i możecie przygotować sami coś technicznie i wizualnie dobrego. W innym przypadku to trochę tak, jakby bez znajomości układu mechanicznego auta, samemu próbować je złożyć tak, żeby przejechało 1000km. Skutki mogą okazać się tragiczne.

Social Media

Facebook, Instagram, Pinterest, Linkedin, Youtube i można by tak jeszcze wymieniać i wymieniać. Wszystkie te kanały mają ogromny potencjał, jeżeli są właściwie prowadzone i wykorzystywane. Nie zapominajmy, że oprócz samego prowadzenia profili możemy robić personalizowane reklamy, aby dotrzeć do zawężonej grupy odbiorców. Warto zadbać o spójną i nowoczesną oprawę graficzną na swoich kanałach, przyjazne dla użytkowników treści (dopasowane do danych kanałów) i pozyskiwanie nowych obserwujących.

Budowanie rozpoznawalności

Wszystkie powyższe zagadnienia mają na początku wspólny cel – zbudowanie rozpoznawalności, pozyskanie nowych Klientów (którzy mogą zostać naszymi prosperującymi Klientami) oraz pokazanie innym – Hej! Istniejemy! Wpadnij do nas!

Budowanie rozpoznawalności marki jest ważne na początku swojej drogi, ale też należy o tym pamiętać przez cały czas prowadzenia biznesu, aby zapewnić ciągły przepływ nowych Klientów. Pamiętaj, że kto nie idzie do przodu, tak naprawdę się cofa. Bądź więc o krok przed swoją konkurencją!