Jak pozyskać lepszych klientów?

I kim tak właściwie oni są? Czy nie zastanawiało Cię nigdy, kto jest dla Ciebie najlepszym Klientem? Takim, który pomoże rozwinąć Ci skrzydła? Jeżeli nie, zachęcamy do przeczytania notki poniżej – spróbujemy rozjaśnić tam parę istotnych kwestii.

I kim tak właściwie oni są? Czy nie zastanawiało Cię nigdy, kto jest dla Ciebie najlepszym Klientem? Takim, który pomoże rozwinąć Ci skrzydła? Jeżeli nie, zachęcamy do przeczytania notki poniżej – spróbujemy rozjaśnić tam parę istotnych kwestii.

Każdy Klient jest dla mnie idealny.

I super! Takie podejście jest ważne, bo każdego Klienta powinniśmy traktować wyjątkowo i zadbać o jego obsługę na najwyższym poziomie. Niezależnie od tego, czy przyjdzie do nas po projekt pt. „nie zarobię na nim, prędzej stracę, ale pozyskam zadowolonego Klienta”, czy po projekt, który wniesie nas na inny poziom finansowy i zapewni byt na długie miesiące. W każdym z wymienionych przypadków, powinniśmy dbać o relację z naszymi Klientami. Ale to nie przeszkadza nam w tym, aby zastanowić się nad lepszym Klientem dla nas.

Klient a lepszy Klient.

Wróćmy do naszego przykładu z poprzedniego akapitu. Mamy tam wymienione dwa skrajne rodzaje Klientów, czyli kogoś kto do nas przychodzi po drobną usługę lub produkt, na którym nie zarobimy (ale oczywiście go obsłużymy) – nazwijmy go Klientem niskomarżowym, oraz Klienta, który pozwoli zarobić całej firmie, bo zlecenie będzie duże, długotrwałe lub stałe, oraz korzystne finansowo dla firmy – nazwijmy go Klientem prosperującym.

Jako przykład zastanówmy się nad firmą usługową – drukarnią.

Dla nich Klientem niskomarżowym będzie Klient zamawiający 100 sztuk wizytówek. Przyjmą zlecenie, wykonają na poziomie, jednak istnieje duże prawdopodobieństwo, że Klient niekoniecznie wróci z większą robotą. Natomiast Klient, który np. prowadzi kilka hoteli z restauracjami może być prosperujący, gdy będzie często zamawiał większe ilości wydruków, od kart menu, przez zawieszki na klamki, po foldery i wiele więcej. Dodatkowo, zapewni naszej drukarni dopływ stałych zleceń (pomijając sytuacje wyjątkowe jak na przykład czas pandemii).

Dlaczego nazwaliśmy go Klientem prosperującym? Bo obsługując mniej tego typu Klientów w stosunku do Klientów niskomarżowych jesteśmy w stanie dla firmy wygenerować większy zysk – czego konsekwancją będzie szybszy i większy rozwój dla firmy. Nie musisz od razu rezygnować całkiem z Klientów niskomarżowych – ale postaraj się zmienić ich procentową wartość tak, aby przeważała ilość Klientów prosperujących nad Klientami niskomarżowymi.

Co otrzymuje Klient? W skrócie: pomijając sam produkt i usługę, dostanie także obsługę na najwyższy poziomie. Obie strony będą wygrane.

Kto jest lepszym Klientem dla mojej firmy?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Warto jest zawsze przeanalizować swoich dotychczasowych Klientów. Kto daje nam najwięcej zleceń? Na kim tak naprawdę firma może zarobić? Jakich Klientów chcielibyśmy mieć więcej lub do jakich chcielibyśmy w ogóle dotrzeć?

Tej pracy całkowicie za Ciebie nie zrobimy – ale możemy Cię odpowiednio pokierować i wspólnie znaleźć dla Ciebie profil lepszego Klienta. Co więcej, pomożemy Ci dzięki odpowiednim narzędziom do nich dotrzeć. Co może być takim narzędziem? Profesjonalna i przemyślana identyfikacja wizualna, odpowiednia kampania reklamowa, zbudowanie świadomości marki, nowa strona internetowa czy profesjonalna sesja zdjęciowa Twojego produktu czy zespołu.

Możliwości jest dużo, naszym zadaniem jest Cię przez nie przeprowadzić i pomóc zrealizować cel, jakim jest pozyskanie lepszych Klientów – w założonych wspólnie ramach czasowych i budżecie. Nie wiesz jak zacząć? Umów się na bezpłatną konsultację online. Napisz lub zadzwoń do nas, a wspólnie dobierzemy dogodny termin.