Po co mi strona internetowa?

To pytanie, które często zadają nam Klienci z którymi zaczynamy współpracę w zakresie strategii marketingowej czy ogólnie reklamowym. Jeżeli chcesz poznać wartości, jakie daje profesjonalna strona internetowa – zapraszam do krótkiej lektury poniższej notki.

To pytanie, które często zadają nam Klienci z którymi zaczynamy współpracę w zakresie strategii marketingowej czy ogólnie reklamowym. Jeżeli chcesz poznać wartości, jakie daje profesjonalna strona internetowa – zapraszam do krótkiej lektury poniższej notki.

Strona www wizytówka

Zaczynając od pierwszej podstawowej wartości – strona internetowa to nasza wizytówka w sieci. Nie do końca poprawnym jest nazywanie prostej strony internetowej stroną wizytówką. Bo każda strona internetowa nią jest, niezależnie od poziomu rozbudowania. Strona jest jak lokal, w którym przyjmujemy Klientów, jak nasz ubiór w którym idziemy na spotkanie, jak nasze kompetencje, które posiadamy i doświadczenie, jakie mamy – w jednym. Strona internetowa pokazuje naszym Klientom co robimy, dla kogo i dlaczego. Pokazuje jakie mamy doświadczenie, jakich Klientów obsługujemy, jaki mamy poziom cenowy i jakościowy. Z dobrej strony możemy się dowiedzieć prawie wszystkiego o danej firmie – i o to chodzi, o transparentność.

Nieograniczony zasięg firmy

Kolejną niewątpliwą wartością strony internetowej jest jej zasięg, który jest nieograniczony. W zależności od tego jakich Klientów chcemy pozyskać, możemy ją ustawić tak, żeby działała jak najlepiej na rynku lokalnym, ogólnopolskim czy światowym. Poprawnie zbudowana strona internetowa będzie się także dobrze organicznie pozycjonować. Zlecając zbudowanie strony www w naszej firmie, oprócz jej zbudowania dzielimy się z Tobą także naszą wiedzą i know-how jak taką stronę dalej prowadzić, aby zajmowała co raz wyższe pozycje w wyszukiwarce, oraz na co zwrócić uwagę przy SEO.

Lokalny zasięg

Strona internetowa także pełni ważną funkcję przy wynikach wyszukiwania w Google map. Jeżeli mamy swoją stronę i domenę, jest większe prawdopodobieństwo, że ktoś do nas trafi bezpośrednio z map. To ważne nie tylko przy usługach, gdzie przyjmujemy Klientów z ulicy, ale też przy usługach i produktach gdzie nie mamy swojej witryny i obsługujemy mniej, ale większych Klientów – bo dla wielu kontrahentów często ważne jest, aby współpracować z kimś lokalnie – i tak szukają swoich biznesowych partnerów.

Rozpoznawalność

Strona internetowa buduje naszą rozpoznawalność w sieci. Od początku 2020 roku koronawirus zmienił przyzwyczajenia firm i klientów w różnych sektorów i w dużym stopniu biznes przeniósł się do sieci online. Często trzeba było zmienić sposoby docierania do Klientów, przenieść markę online. Aktualnie ciężej pozyskać Klienta z ulicy, dlatego strona internetowa pomaga nam w zbudowaniu i pokazaniu wartości naszej firmy, naszej misji i celu – dzięki czemu jesteśmy w stanie przyciągnąć bardziej sprecyzowaną grupę odbiorców, którzy pozwolą nam się rozwijać. Im więcej będzie nas w sieci – tym bardziej będziemy rozpoznawalni i nasza marka urośnie w siłę. Bo czy jest ktoś, kto nie kojarzy marki jak Coca-Cola czy Nike?

Zaufanie

Przy rynku online, gdzie szukając kogoś kto wykona dla nas jakiś produkt czy usługę, mamy tak szeroki zakres możliwości, że każdy porównuje oferty różnych firm. Niektórzy patrzą na cenę, niektórzy na jakość, a dla części Klientów będzie najważniejsze zaufanie do marki oraz jakość, niezależnie od ceny. Jeżeli nie ma zaufania – nie ma biznesu. Zbudowanie zaufania jest ważne, bo powierzając komukolwiek nasze pieniądze – chcemy wiedzieć za co płacimy, mieć zagwarantowaną najwyższą jakość wykonania w danej cenie oraz pomoc w razie problemów. Budując strony internetowe pomagamy Ci zbudować zaufanie Twoich Klientów do Twojej marki i pokazać Cię w taki sposób, aby to zaufanie przychodziło naturalnie. My nie kłamiemy i nie zakrzywiamy rzeczywistości – tylko wyciągamy z Ciebie to co najlepsze – bo tym warto się chwalić!

Zwiększenie zysków

Ostatnie, ale nie mniej ważne. Mając wszystkie powyższe aspekty omówione, zwiększenie zysku poprzez stronę internetową wydaje się logiczne. Mamy zasięg, nasz potencjalny Klient może sprawdzić wszystkie informacje o naszej firmie, widzi nasz potencjał i doświadczenie, widzi, że jesteśmy obecni na rynku, zyskaliśmy jego zaufanie – więc decyduje się na skorzystanie z naszych usług. Gdyby nie wszystkie inne aspekty – ta droga Klienta do nas byłaby dłuższa i trudniejsza, niekoniecznie zakończona konwersją. Profesjonalna strona internetowa daje nam nieograniczony potencjał sprzedażowy a także dotarcia do lepszych Klientów.

Jeżeli nie wiesz, jak w Twoim przypadku mogłaby pomóc nowa strona internetowa – umów się z nami na bezpłatną konsultację online. Omówimy wszystko indywidualnie do Twojej firmy i branży – sam zdecydujesz, czy warto 🙂