Ile kosztuje strona internetowa?

To dość trudny temat, bo równie równie dobrze moglibyśmy zadać pytanie – ile kosztuje samochód?
I ilu osób byśmy nie zapytali, każda zapewne podałaby inną cenę. W tej, wyjątkowo nie-krótkiej notce, postaram się bardziej przybliżyć co wpływa na cenę, jakie mogą być ceny rynkowe i jak mniej więcej obliczyć ile firma, która robi dla nas stronę – fizycznie poświęci dla nas czasu i swojej wiedzy.

To dość trudny temat, bo równie równie dobrze moglibyśmy zadać pytanie – ile kosztuje samochód?
I ilu osób byśmy nie zapytali, każda zapewne podałaby inną cenę. W tej, wyjątkowo nie-krótkiej notce, postaram się bardziej przybliżyć co wpływa na cenę, jakie mogą być ceny rynkowe i jak mniej więcej obliczyć ile firma, która robi dla nas stronę – fizycznie poświęci dla nas czasu i swojej wiedzy.

Pytanie pierwsze – po co nam strona internetowa?

Pierwszą rzeczą, o której warto wspomnieć przy wycenie strony internetowej jest analiza celu, jaki chcemy osiągnąć poprzez nową stronę internetową. Czyli po co mi strona internetowa?

Część Klientów, którzy do nas przychodzą mówi, że chcą bardzo prostą stronę, taką wizytówkę, ale żeby była ładniejsza niż obecna. Po dłuższej rozmowie okazuje się, że Klient potrzebuje strony z przynajmniej kilkoma podstronami, z których każda ma wyglądać inaczej, pokazywać inne treści, prowadzić użytkownika tak, aby zostawił do siebie kontakt. I wtedy często następuje zdziwienie – bo okazuje się, że jednak to nie jest prosta wizytówka tylko rozbudowana i przemyślana strona. Wtedy zaczynają się pierwsze schody – bo taka strona kosztuje więcej.

Dlaczego tak drogo? Przecież miało być prosto, tanio i szybko.

Czyli chcesz trzy różne strony, tak? Jeżeli coś ma być zrobione szybko i profesjonalnie – nie będzie tanio. Jeżeli ma być szybko i tanio – nie będzie profesjonalnie. W ogóle słowo tanio i profesjonalnie koło siebie w naturze nie występuje.

Ale inni zrobią mi dużo taniej.

Rynek jest na tyle rozwinięty i szeroki, że każdy ma prawo wolnego wyboru i sam może wybrać wykonawcę do zleconych przez siebie prac. Pan Mietek zrobi taniej flizy w łazience niż profesjonalna firma budowlana, bo nie wystawi za nią faktury, nie musi zapłacić podatków, ZUSu, nie potrzebuje opłacać firmowych kosztów jak m.in. lokal, rachunki, sprzęty. Nie zatrudnia Pracowników. To czy jakość będzie porównywalna – różnie z tym bywa. Jednak o ile krzywe flizy w prywatnej łazience dla niektórych osób nie będą problemem, o tyle źle wykonana strona internetowa dla firmy – może odebrać jej Klientów.

Kolejnym aspektem jest to, ile osób przy takim projekcie pracuje. Jeżeli zatrudniasz jednoosobową agencję, gdzie jej szef sam przygotuje dla Ciebie grafikę, zakoduje stronę i zrobi cały marketing – zapłacisz mniej, niż zlecając to większej agencji, która ma osobnych specjalistów  od marketingu, kodowania, projektowania graficznego itd. Im większa firma i im więcej osób nad projektem pracuje – tym większa cena. Im bardziej profesjonalna strona internetowa – tym wyższa cena.

A mogę stronę zrobić samodzielnie?

Owszem, jest wiele darmowych skryptów Open-source, które są do ściągnięcia za darmo. Wystarczy serwer, domena, trochę chęci i wiedzy (można doczytać). I można samemu taką stronę postawić. Jednak na pewno, aby działała będzie trzeba nauczyć się pewnych rzeczy i poświęcić na to trochę czasu (a czas to pieniądz), aby ją dopracować. Jednak w tym przypadku trzeba się liczyć z tym, że nasza strona będzie podobna do tysięcy innych stron i w razie problemów możemy liczyć tylko na siebie. Należy pamiętać, że nikt nikogo nie zmusza do zamawiania stron u profesjonalistów. Wspomniane flizy w łazience też możemy sobie zrobić sami. I dom wybudować. Wystarczy kupić narzędzia i materiały, a samouczki w internecie się znajdą. Należy sobie tylko odpowiedzieć na pytanie czy warto. I czy czas, który na to poświecimy, mimo gorszego efektu końcowego, nie będzie kosztował nas więcej, niż zlecenie tego profesjonalistom.

Firmy także budują strony internetowe na WordPress. Strona internetowa WordPress.

Oczywiście – my także część stron internetowych budujemy na oprogramowaniu Open-source (jak np. strony na WordPress). Jednak w tym przypadku Klient nie płaci tutaj za samo oprogramowanie – tylko min. za jego wdrożenie, konfigurację, indywidualny szablon graficzny, zakodowanie tej strony przy pomocy różnych technologii, jej zabezpieczenie czy późniejszą pomoc techniczną. Taka praca także wymaga narzędzi i wiedzy. Wbrew pozorom profesjonalne wdrożenie strony na darmowym oprogramowaniu wymaga sporo czasu. To trochę tak, jakbyśmy budowali samochód od zera – mając gotowy tylko i wyłącznie silnik. Przy stronach na WordPress w naszej firmie jest tak samo – bierzemy tylko silnik, cały motyw graficzny, struktura strony, jej kod – wszystko to jest tworzone od zera.

Zatem czym różni się tania strona od drogiej strony?

Technologią wykonania. Jej jakością. Bezpieczeństwem. Szybkością. Gwarancją. Tym jak może organicznie pozycjonować. Tym, jak wygląda. Tym czy spełnia dobrze swoją funkcję. Czy na siebie zarabia.

Nasi Klienci po zmianie strony internetowej średnio po kilku miesiącach od jej uruchomienia notują do 60% większą odwiedzalność oraz zwiększoną konwersję sprzedaży. Jeden Klient powiedział mi kiedyś, że po zmianie strony internetowej (zaprojektowanej przez RedRockS) nie może się wyrobić ze wszystkimi zleceniami, które dzięki stronie www pozyskał. Oraz tym, że pozyskuje co raz lepszych Klientów. Zawsze miło takie słowa usłyszeć. I cieszę się, że większość naszych Klientów to Klienci z rekomendacji – od innych zadowolonych z naszych usług Klientów. Bo to potwierdza naszą jakość.

Strona internetowa jest inwestycją. Nie kosztem.

Nie każdy traktuje stronę internetową jako genialne źródło dochodów – co jest dużym błędem. Strona internetowa ma za zadanie nie tylko być. Musi być dostosowana pod kątem architektury informacji do grupy docelowej i persony, do której chcemy dotrzeć. Musi odpowiadać na potrzeby i pytania naszych Klientów. Musi pokazywać nasz profesjonalizm, zakres produktów i usług. Musi pokazywać naszą firmę jako profesjonalną i godną zaufania (co nie powinno się mijać z prawdą w rzeczywistości oczywiście!).

Wyobraźmy sobie stronę internetową z produktami luksusowymi, które kosztują dużo. Jeżeli produkt jest wykonany z materiałów wysokiej jakości, zaprojektowany przez dobrego projektanta a na końcu jego finalny efekt swoje kosztuje (bo musi) – to w momencie, jeżeli jego strona internetowa będzie obrazem nędzy i rozpaczy, wyglądając jak zaprojektowana 10 lat temu przez ucznia w szkole podstawowej, który robił ją w 5h na zaliczenie informatyki na kolanie – to czy Klient docelowy zaufa takiej marce? Jak ma wierzyć, że produkt, który się na niej znajduje jest wysokiej jakości, kiedy widzi, że na stronie internetowej ktoś bardzo oszczędzał? To drobne rzeczy, które postrzegamy podświadomie – a które budują obraz i świadomość naszej marki na rynku. To jak ona wygląda, przekłada się na to jakich Klientów pozyskuje.

Dlatego ważne jest aby stronę internetową traktować jako inwestycję, na której nie warto oszczędzać – bo to ona kreuje nasz wizerunek, pokazuje prestiż naszej marki i jakość naszych produktów. Strona www czy sklep internetowy jest doskonałym narzędziem do pozyskiwania takich Klientów, jakich chcemy obsługiwać. Ona jest naszą siedzibą, sklepem, wizytówką, wizerunkiem i wszystkim w jednym. Bo w dobie internetu ponad 90% firm i Klientów sprawdzi naszą stronę – zanim dokona u nas zakupu, czy skorzysta z usługi. I jeżeli przez pierwsze sekundy nie przyciągniemy ich uwagi i zainteresowania – możemy ich bezpowrotnie stracić.

Czasem wolimy nie przyjąć zlecenia, jeżeli wiemy, że Klient nie chce przeznaczyć na stronę internetową rozsądnego budżetu, niż robić coś na kolanie – co wiemy, że nie będzie działało – i oddawać produkt poniżej naszej jakości. Bo jednak dbałość o tą jakość wykonania i gwarancja, którą na nasze usługi dajemy – zobowiązuje.

Sprawdźmy, jak powstaje strona internetowa.

Na początek są spotkania, rozmowy, przygotowanie oferty. To jest czas osoby z zespołu, która go poświęca. Choć nie ma to bezpośredniego wpływu na ofertę, czas pracy sprzedawcy także jest wliczony w stawkę godzinową firmy, która takie usługi wykonuje.

Następnie, po podpisaniu umowy przeprowadzamy analizy konkurencji, opracowujemy mapę strony, architekturę informacji na niej zawartych, przygotowujemy strategię komunikacji poprzez stronę internetową tak, aby doświadczenia użytkownika były jak najlepsze i aby on zaufał firmie i chciał skorzystać z jej usług.

Kiedy etap prac koncepcyjnych mamy za sobą, przechodzimy do prac graficznych. W zależności od rozbudowania projektu i harmonogramu, jeden projektant graficzny lub cały zespół grafików pracuje nad przygotowaniem wyglądu strony www. Przygotowujemy wygląd strony głównej na komputer, tablet, telefon. Dodatkowo na każdym etapie prac graficznych wszystko jest na bieżąco konsultowane z naszym Klientem, wprowadzamy także poprawki i modyfikacje. Na to wszystko potrzebujemy czas.

Kiedy już mamy zaakceptowany projekt graficzny całej strony internetowej, przystępujemy do prac programistycznych. Tu analogicznie jak w przypadku projektowania graficznego, w zależności od potrzeb kierujemy do prac jednego programistę lub cały zespół przy bardziej skomplikowanych projektach. Etap programistyczny jest najbardziej skomplikowany i czasochłonny –  bo odpowiada za działanie strony, jej bezpieczeństwo, prawidłowe wyświetlania na urządzeniach mobilnych i łatwość zarządzania.

Na koniec pozostaje etap konfiguracji hostingu, dokładnego zabezpieczenia strony www, testowania (na różnych urządzeniach przez różne osoby) oraz jak już mamy pewność, że wszystko działa jak należy – przeniesienia na serwer Klienta.

Skąd więc ta cena?

Cena jest składową wszystkich kroków, opisanych powyżej. Stawka, którą zapłacisz za profesjonalną stronę internetową jest opłaceniem pracy całej firmy, wszystkich specjalistów, którzy w niej pracują, którzy poświęcili lata na naukę i doskonalenie swojej wiedzy i cały czas się rozwijają. Rynek branży informatycznej rozwija się tak szybko, że cały czas musimy być na czasie i śledzić wszystko – aby być o krok przed konkurencją i świadczyć usługi na najwyższym poziomie.

Jest taka stara anegdota, która dobrze pokazuje skąd biorą się rynkowe ceny:

Pod koniec XIX wieku w USA na rzece Missisipi pływało dużo statków parowych. Jeden z tych statków się zepsuł, załoga nie potrafiła zlokalizować usterki, więc kapitan poprosił specjalistę o to, aby naprawił mu statek. Specjalista sprawdził wszystkie rury, którymi przepływała para wodna i stuknął młotkiem w jednym miejscu i powiedział kapitanowi „Gotowe”. Zaskoczony kapitan zapytał go ile się należy za tą usługę. Specjalista powiedział 100 000 $. Kapitan zrobił wielkie oczy i zapytał „skąd taka cena, przecież to było tylko jedno puknięcie młotkiem w rurę”. Specjalista uśmiechnął się i odpowiedział: „1$ za puknięcie młotkiem i 99 999$ za wiedzę, gdzie tym młotkiem puknąć”.

Specjalista w danej dziedzinie to osoba, która wie gdzie tym młotkiem puknąć, aby wszystko działało. Można samemu zostać ekspertem i poświęcić na naukę 10 000h czyli kilka lat, albo skorzystać z wiedzy ekspertów – jak tych w naszej firmie, która działa na rynku od 2013 i rozwiązała już nie jeden problem. I nie jednej firmie pomogła się rozwinąć.

Jakie mogą być średnie ceny strony internetowej?

  • 1 000 2 500 zł – bez faktury, najczęściej u studenta lub freelancera. Często bez firmy. Proste strony oparte najczęściej na darmowych szablonach albo kreatorach stron. Bez gwarancji ani opieki posprzedażowej, bo często robione przez osoby tylko chwilowo się tematem interesujące, na gotowych generatorach stron. Ani dobrze, ani szybko – ale tanio.
  • 2 500 – 5 000 zł netto – jednoosobowe agencje reklamowe, gdzie szef agencji robi wszystko sam. Robiąc wszystko samemu, ciężko zadbać o tak dobrą jakość jak mając dedykowany zespół, gdzie każdy odpowiada za swoją część pracy i może się w niej rozwijać. Ale wiele agencji tak zaczyna , jednak takie rozwiązania pozostawiają wiele do życzenia, jeżeli chodzi o jakość zastosowanych rozwiązań. Bo kiedy nie mamy skalkulowanych godzin na projekt, które rzeczywiście na jego budowę poświęcamy, często kończy się tak, że taka jednoosobowa agencja chce jak najszybciej oddać projekt, aby ograniczyć czas i brać się za następny – co zaniża znacząco jego jakość, bezpieczeństwo i doświadczenia użytkownika przy korzystaniu z takiej strony. Często kończy się też to tym, że takie firmy znikają z rynku tak samo szybko jak się pojawią i wtedy zostajemy ze stroną sami. Jest tanio, może być szybko, ale nie będzie dobrze.
  • 3 5000 – 8 000 zł netto – strony internetowe oparte na darmowych kreatorach www jak m.in. Elementor do WordPress. Jest tanio, jakościowo mogłoby być znacznie lepiej. Zazwyczaj brakuje tutaj budowy architektury informacji i przemyślenia całej strony, a także indywidualnie zaprojektowanego szablonu graficznego (tylko korzysta się z gotowych motywów lub bloków). Ale jest szybko i stosunkowo tanio.
    W tej cenie da się zaczynają się proste sklepy internetowe, najczęściej bazując na darmowych szablonach.
  • 6 000 – 8 500 zł netto – bardzo proste strony internetowe lub landing page, które już prezentują pewną jakość, kodowane indywidualnie przez średnie agencje.
  • 10 000 – 15 000 zł netto – to minimalny budżet w jakim średnie agencje (jak m.in. nasza) zaczynają prace nad indywidualną stroną internetową, które mają więcej podstron. Im bliżej górnej granicy, tym bardziej strona internetowa jest przemyślana i „dopieszczona”, zarówno pod kątem graficznym jak i programistycznym. W tym budżecie da się zrobić mało rozbudowaną, ale porządną stronę, która będzie sprzedawać.
    Na taką stronę możemy już poświęcić minimum 50h pracy.
  • 20 000 – 35 0000 zł netto – w tym budżecie da się już zrobić bardziej rozbudowane strony internetowe w średnich agencjach, które będą miały opracowaną architekturę informacji, cały UX i UI, całkowicie personalizowane pod Klientów docelowych i o odpowiedniej strukturze. Ich jakość będzie wysoka.
    W tych cenach zaczynają się sklepy internetowe, gdzie mamy od zera projektowaną całą strukturę i grafikę sklepu.
  • 35 000 – 150 000 zł netto – średnie agencje ogranicza tu jedynie wyobraźnia i budżet Klienta. Da zrobić bardzo wiele indywidualnych i niestandardowych rozwiązań, a także zbudować dobrze prosperujące sklepy internetowe. Dla dużych agencji ta cena jeszcze jest poniżej minimum.
  • Od 150 000 zł netto w górę – naprawdę duże agencje z tak samo dużą renomą, obsługujące głównie Klientów korporacyjnych i duże przedsiębiorstwa, gdzie procesy projektowe trwają czasami miesiącami i poprzedzone są wieloma badaniami rynku – a efekty monumentalne.

Jak sprawdzić, ile czasu ktoś poświęci na moją stronę?

Zazwyczaj szukając wykonawcy strony internetowej, tak samo jak przy wielu innych usługach – porównujemy ceny. Nie ma w tym nic złego, pod warunkiem, że oprócz ceny porównamy także jakość zastosowanych rozwiązań i to za co rzeczywiście finalnie zapłacimy. Dlatego ciężko porównać oferty 1:1.

Ceny rynkowe są bardzo różne, zazwyczaj zaczynają się od 100,00 zł za godzinę pracy, nierzadko spotkacie się z cenami nawet 400,00 zł netto / h i więcej, bo ceny nie mają górnego limitu. Dlatego chcą policzyć ile czasu agencja jest w stanie nam zapewnić przy konkretnej cenie najlepiej oferty podzielić przez średnio 200,00 zł netto (cena ta jest średnią stawką agencyjną gdzie nad Twoim projektem pracują prawdziwi specjaliści) – co pozwoli nam chociaż zbliżyć się do różnic godzinowych, jakie mamy w danej opcji. Wtedy łatwiej będzie zobaczyć różnicę.

Przykład?

Wprowadzamy na rynek produkt premium. Zależy nam na pokazaniu jego najwyższej jakości, tego co nasi Klienci dzięki niemu mogą osiągnąć i dlaczego warto skorzystać z usług naszej firmy. Cena za produkt jest wysoka, dlatego grupa docelowa do której strona będzie adresowana to osoby zarabiające powyżej 20 0000 zł miesięcznie. Chcemy im jednak pokazać jak dzięki temu produktowi mogą jeszcze bardziej zwiększyć swój dochód. Zależy nam na atrakcyjnej wizualnie stronie, która pozwoli naszym potencjalnym Klientom na kontakt z nami.

Po wysłaniu briefu, dostaliśmy odpowiedź od 3 firm.

Mamy 3 oferty na budowę „takiej samej” strony internetowej:

  • firma X zrobi nam ją za 1 600,00 zł netto,
  • firma Y za 8 000,00 zł netto,
  • firma Z za 16 000,00 zł netto
  • firma W za 30 00,00 zł netto

Zaczynamy porównanie!

  • Z kalkulacji wychodzi, że firma X poświęci na budowę naszej strony 8h, czyli dzień roboczy. Czy da się za to zrobić projekt strony, który trafi do luksusowych Klientów? Dla nas 15h to minimalny czas, który my poświęcilibyśmy na samą analizę i budowę architektury informacji na stronie, po to by odpowiednio zaprojektować layout i przewidzieć zachowanie użytkownika. Może uda się w tym czasie zbudować stronę z gotowych builderów jak m.in. Elementor. Ale nie jest to rozwiązanie z najwyższej półki i będzie robione naprędce, bez przemyślenia i analizy grupy odbiorców. Taka strona nie będzie także odpowiednio zabezpieczona przed włamaniem, ani specjalnie szybka. Nie będzie też się dobrze pozycjonować organicznie. Będzie to zwykła wizytówka – tylko czy aby na pewno chcemy, aby taka zwykła wizytówka jak tysiące innych reprezentowała naszą firmę, która ma sprzedawać do Klientów premium? Warto się zastanowić, w jakim świetle to postawi naszą firmę – jak Klient zobaczy produkt luksusowy reklamowany na taniej i badziewnej stronie? Czy nie zacznie myśleć, czy tak samo nie oszczędzamy na wykonaniu tego „luksusowego” produktu, który chcemy mu sprzedać?
  • Firma Y na budowę tej samej strony przeznaczy 40h – już lepiej, bo to już 5 dni roboczych pracy – więc da się już zrobić trochę więcej. Dobrze byłoby zapytać, czy w tej cenie też jest przewidziane testowanie strony i cały koncept. Czy będzie to jedynie praca odtwórcza. Żeby nie było – w 40h da się już zrobić podstawową stronę (czy np. dobry Landing Page, która będzie zdecydowanie powyżej przeciętnej – ale nie będzie to strona, którą poprzedzą analizy i zbudowanie całej struktury komunikacji na stronie, bo po prostu nie zmieści się to w tych 40h. Ale wybierając doświadczoną agencję, która ma doświadczenie przy podobnych realizacjach i dysponuje własnymi statystykami i analizami podobnych branż, jesteśmy w stanie tutaj zbudować solidny fundament, który będzie można z czasem rozwijać.
  • Firma Z na budowę strony poświeci 80h. Jest naprawdę nieźle, bo to 10x więcej czasu niż firma X i 2x więcej czasu niż firma Y. Przy tylu godzinach wiemy, że firma będzie miała dla nas czas, że przemyśli projekt, wprowadzi poprawki. Że nie będzie gnać na łeb na szyję, tylko mając czas na wszystko – zrobi to poprawnie i dobrze.
  • I na koniec firma W – od efektu WOW, jaki taka strona wywrze na Twoich Klientach. Mając do dyspozycji 150h czyli 15x więcej niż firma X i 3x więcej niż firma Y można już poszaleć. To prawie cały miesiac pracy specjalistów, którzy latami zdobywali swoje doświadczenie po to, aby wykonana usługa spełniała najwyższe standardy i przede wszystkim – zwróciła Ci się po jej uruchomieniu, bo dobra strona internetowa to inwestycja na lata.

A życie? Życie pokazuje, że większość z pozoru prostych stron internetowych wymaga nierzadko czasu pomiędzy 100 – 300h. Czasem nawet w 50h ciężko zrobić coś porządnego, jezeli mamy założone cele, któe nowa strona internetowa ma spełnić nie mówiąc o krótszym czasie.

Podsumowanie

Nie oszczędzajmy na swoim wizerunku – bo do Klienta w dziurawych butach i potarganej marynarce nie pójdziemy, bo źle byśmy się czuli i też mieli wrażenie, że nasz Klient nie potraktuje nas wtedy poważnie. Tak samo jest ze stroną internetową – jej prestiż, przemyślana nawigacja i cały wygląd pokazują z jakiej jakości firmą mamy doczynienia. A pierwsze wrażenie jest niezwykle ważne. Nawet na początku działalności, kiedy mamy ograniczony budżet w pierwszej kolejności powinniśmy wręcz zainwestować w to, co pomoże nam pozyskać Klientów i zwiększyć dochód. Rozwiązaniem może być także strona internetowa w abonamencie. Często sam proces projektowy także chwilę trwa, dlatego w naszej agencji istnieje możliwość rozliczania z Klientami w dwutygodniowych transzach, dzięki czemu nie trzeba na raz płacić całej kwoty. Dlatego nie ma potrzeby bać się wysokiej ceny strony internetowej – tylko popatrzyć co dzięki niej możemy zyskać. Bo dobra strona internetowa to inwestycja i doskonałe narzędzie wizerunkowe i markeetingowe – a nie tylko wizytówka.

Strona internetowa jest inwestycją, nie kosztem. A dobra inwestycja szybko się zwraca z nawiązką.

Na zakończenie – wrócimy do motoryzacji. Samochód możemy kupić i za 5 tys. zł i za 100 tys. zł. Jeden i drugi pojedzie do przodu. Pytanie czy każdym z nich dojedziemy do celu? Bo czasem może okazać, że warsztaty po drodze sprawią, że zostaniemy bez samochodu i możliwości dotarcia do celu, a pieniądze na niego wydane – wyrzucimy w błoto. Tak samo może być ze stroną www. Często Klienci, którzy chcieli zaoszczędzić wracają do nas po paru miesiącach (a czasem i latach), aby naprawić to co inna firma źle zrobiła. Zazwyczaj też ta inna praca kończy jak auto na złomowisku – czyli pieniądze Klienta są wyrzucone w błoto, bo wszystko trzeba robić od nowa. I to Klient ponosi tego największą cenę. Bo my nie możemy narzekać – taki Klient, kiedy do nas trafia ma zupełnie inną świadomość i szuka profesjonalnego rozwiązania firmy, która mu pomoże dlatego docenia naszą pracę. Tylko często przez to, że za późno się do nas zwrócił niepotrzebnie wyrzucił wiele pieniędzy i nerwów na tańsze rozwiązania. A czasem warto pamiętać, że tak naprawdę co drogie to tanie.

Więc jeżeli zależy Ci na wysokiej jakości, w rozsądnej i zarazem uczciwej cenie – skontaktuj się z nami. Spróbujemy znaleźć dla Ciebie dobre rozwiązanie, które pomoże Ci się rozwijać i zarabiać jeszcze więcej.